tirsdag 1. februar 2011

Støtt Saras kamp for muslimske homser

Jeg hadde tenkt å skrive om noe annet, men utover å legge Audhild Skoglunds artikkel De som ikke ble mirakuløst helbredet ut på Humanists nettsider, har dagen gått med til å fremme Sara Mats Azmeh Rasmussens aksjon.

Sara sitter, som Fri tanke skrev i går, utenfor Islamsk råds lokaler og planen er å bli sittende der til rådet klarer å gjøre seg opp en mening om hvorvidt de tar avstand fra Irans dødsstraff for homofili spesielt og dødsstraff for homofili generelt.

Tatt i betraktning at Islamsk råd ofte argumenterer ut fra menneskerettighetene, burde ikke det være så vanskelig. I praksis har det vist seg å være det.

Så langt har aksjonen fått lite oppmerksomhet. Det kan nok skyldes at Sara nekter å snakke med media. Det kan diskuteres hvorvidt det er klokt eller ikke (jeg tror det er det, gitt at hun holder ut), men på kort sikt gjør det saken vanskeligere å formidle - ikke minst på radio.

Jeg vil oppfordre alle som sympatiserer med saken (og er i nærheten) til å ta turen forbi Calmeyers gt. 8 og fortelle Sara at de støtter henne. Hun er én enslig kvinne og sitter alene i en av Oslos utriveligste gater for å fremme en viktig sak. Jeg så innom henne før i dag og hun har så langt møtt langt flere skjellsord enn støtteerklæringer. En jevn strøm av sympatisører vil også være bra for hennes sikkerhet.

Jeg håper også at så mange som mulig bruker egne blogger og/eller sosiale medier til å gjøre oppmerksom på aksjonen. Bildene under er til fri benyttelse (klikk på dem for svære versjoner). Krediter gjerne meg for dem, men det er ikke nødvendig.






(Alle egne tekster og bilder på denne bloggen er allerede CC-lisensiert. Men jeg er altså villig til å se bort fra slike krav i denne saken.)

11 kommentarer:

  1. Eg skal sjå om eg har krefter når eg ferdig på jobb til å formulere ein fatwa til hennar støtte.

    SvarSlett
  2. Didrik Søderlind1. februar 2011 kl. 15:02

    En modig dame. Og et blikk på yr.no gjør at man kan mistenke at hun har værgudene med på laget.

    SvarSlett
  3. Hva slags jævla rasshøl er det som overøser henne med skjellsord? De skulle hatt juling.

    SvarSlett
  4. @Arnfinn: Skriv en CC-lisensiert tekst og CC-lisensier bildene, så blir dette spredd. :)

    SvarSlett
  5. Undre: Som det fremkommer både i høyremargen og via toppmenyen er alle egne tekster og bilder i bloggen CC-lisensiert allerede.

    SvarSlett
  6. Jeg vet hvor jeg skal innom i morgen.

    Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette, Arnfinn.

    Sara er en modig dame som trenger støtte og skal få det!

    SvarSlett
  7. @Arnfinn: Hihi! Jeg er skikkelig observant, gitt. ;)

    SvarSlett
  8. noen av dere lest denne?

    http://irn.no/2006/index.php?option=com_content&task=view&id=266&Itemid=39

    SvarSlett
  9. Fin oppfordring. Jeg må prøve å ta turen i morgen, og skal sende oppfordringen videre.
    Islamsk råd burde svare på utfordringen, for dette er et spørsmål som opptar mange av deres medlemmer og som har store innvirkninger på hverdagene til enda flere. Det er feigt å gjemme seg bak tre vage punkter fra 2009.

    SvarSlett
  10. Etter at jeg overhørte at jeg vant Rimi Gullårer, fant jeg ut at jeg var etter Baron Cucosth van der Fiis av Rumperdamm.

    Så jeg kommer fra fine familier, og det var nok derfor jeg ble mobba av Geir-Arne og Ditlev da.

    Fordi jeg er etter baroner og baronesser da.

    Og en gang Geir-Arne og jeg skulle gå bort til Haldis-huset fant vi ei gammal truse nede på stranda da, som Geir-Arne tok på seg da.

    Var det Turid som hadde kasta den der? Som noe slags trusetrussel mot meg da? Fordi jeg bodde i Hellinga?

    Og nå må jeg på do da.

    Har en stor og adelig bæsj i tarmen da.

    Vi får se om jeg klarer å presse ut den da.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    Mhv

    Erik Olsen Baron Adeler


    http://johncons-mirror.blogspot.no/

    SvarSlett
  11. Vi har så store problemer i dette landet nå, at jeg har ikke tid til kvinner som slåss for homser og muslimer. Norge rives i biter og folk bruker tiden sin på å slåss for at muslimer skal få knulle hverandre i ræva i fred?? Det er jo en vits. Ifølge den islamske religionen så blir homser drept. Og det er ikke noe vi nordmenn kan `fìkse`. Det er noe muslimene må ordne opp i selv. Jeg fatter ikke hvor denne galskapen kommer fra, nordmenn tror de kan redde verden og hjelpe aboslutt alle med alle deres problemer. For vi nordmenn er jo guder som ordner alt, ikke sant? Hva skulle verden gjort uten 5 millioner mennesker på en liten stein ved siden av nordpolen... Om hele Norge går i tog og protesterer mot noe, så forander det ingenting. Det gjør ingen forskjell. Det er altfor mange bortskjemte idioter i dette landet som tror de kan gjøre en forskjell. De aner ikke hvordan verden fungerer eller hvor utrolig ubetydelige de er.

    SvarSlett